Ваш класний керівник

Шановні  мої вихованці і батьки!
Рада  вітати Вас на моїй сторінці "Класний керівник"!
Давайте поговоримо про те, хто такий класний керівник для учня.
Класний керівник - це особа, яка за дорученням народу має повсякденний доступ до найдорожчого народного багатства - душі, розуму, почуттів дітей, підлітків і юнаків. Перед ним, з одного боку, моральні цінності, створені, вистраждані протягом століть, з другого - багатство народу, його майбутнє, його надія - молоде покоління. Класний керівник творить найбільше багатство суспільства - Людину...
В. О. Сухомлинський  

 Класний керівник — стрижень виховного процесу. Це нитка, яка зв’язує в одне ціле дитину, вчителя-предметника, батьків, громадськість. Класний керівник — універсальна особистість. Це і вихователь, і психолог, і соціальний педагог, і педагог-організатор.    Дуже  часто  трапляється, що всі  спогади  про  школу  так  чи  інакше  пов’язані  з  іменем  класного  керівника. Якщо  ця людина  поєднує  в  собі  якості  педагога, вихователя, психотерапевта, то  саме  до  нього  звертаються  учні  зі  своїми  радощами  і  смутками, саме  він  допомагає  розв’язати  конфлікти  з  батьками  і  педагогами, його  посвячують  в  дитячі  таємниці. Отож, ця  діяльність  школі  необхідна, і  людина, що  виконує  ці  функції, потрібна.
 Основне призначення класного керівництва зумовлене сучасним завданням, яке ставить перед собою суспільство, - максимальний розвиток кожної дитини, збереження її неповторності, розкриття її потенційних талантів та   створення умов для нормального духовного, розумового  та  фізичного  вдосконалення.
     Вчитель  повинен  бути  і  наставником, і  помічником, і  захисником, і  другом, який допоможе  дитині  набути не  тільки  знання  про  навколишній  світ, оволодіти  уміннями  і  навичками, а  й  допоможе  адаптуватися  в  цьому  світі, розкрити  і  проявити  свої  здібності, відчути  себе  самостійною, творчою  особистістю, яка  здатна  змінити  світ.
          Ефективність  роботи  класного керівника визначається  тим, якою  мірою навчально – виховний  процес   забезпечує  розвиток  творчих  здібностей  кожної  дитини, формує  творчу  особистість  і  готує  її  до  творчої, пізнавальної  та  суспільно - трудової  діяльності.
           Виховання  - процес  безперервний. Нагромадження  нових  знань, зміна  або  зміцнення  поглядів, переконань, звичок  відбувається  постійно.
    Завдання  вчителя – відкрити, захопити  і  спрямувати  кожного  учня  на  цікавий, змістовний  особистісно  і  суспільно  корисний  шлях  самовдосконалення.

       Класний  керівник – це  організатор  і  керівник  цілісного  педагогічного  процесу. Це  педагог, який  є «центром» організації, координації  всіх  впливів, спрямованих  на  одну  особистість, на  колектив  учнів. Діяльність  класного  керівника  в  сучасній  школі  необхідно  оцінювати  саме  з  такої  позиції. 

 


Проблема класу:


“Всебічний розвиток креативних здібностей школяра, формування життєвих компетентностей учнів, розвитокгромадянських якостей дітей 
шляхом впровадження інноваційних технологій виховання”


                                   Основні цілі виховної роботи:

  1. Формувати в дітей кращі людські якості, риси товариськості, взаємодопомоги, порядності і доброти.
  2. Виховувати любов до рідної землі, традицій, звичаїв.
  3. Розвивати вроджені здібності дітей, творчу активність.
  4. Виховувати прагнення до знань.
  5. Пропагувати здоровий спосіб життя.
  6. Проводити роботу по попередженні негативних проявів поведінки та шкідливих звичок.
  7. Постійно підтримувати зв’язок з батьками для координації дій виховного процесу.
  8. Працювати над згуртуванням дитячого колективу, виробленням навичок культурної поведінки.
  9. Систематично проводити індивідуальну роботу з учнями


ПАМ'ЯТКА КЛАСНОМУ КЕРІВНИКУ


Класний керівник повинен:                               
-   створювати сприятливі умови для розвитку індивідуальних здібностей кожного учня;
 -  створювати позитивний морально-психологічний клімат в класному колективі;
  - координувати роботу учнівського самоврядування;
  - знаходитись у постійному спілкуванні з класом;
-   володіти інформацією про кожну дитину і її сім'ю;
 - поводитися з дитиною чесно і справедливо;
  -постійно, навіть у дрібницях, проявляти турботу і прагнення до взаєморозуміння.

Пам'ятайте:
-  якщо постійно критикувати учня, він учиться ненавидіти;
 - якщо дитину висміювати, вона стає замкнутою;
  -коли дитина живе в атмосфері ворожнечі, вона вчиться -агресивності;
  -якщо дитині постійно дорікати, вона вчиться жити з -почуттям провини;
-  коли учня підбадьорювати, він учиться вірити в себе;
 - коли дитину хвалити, вона вчиться бути вдячною;
  -якщо дитина зростає в чесності, вона вчиться бути справедливою;
  -коли дитину підтримувати, вона вчиться цінувати себе;
  -якщо дитина живе в атмосфері дружелюбності, вона вчиться знаходити любов у цьому світі.

ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА

  Класний керівник як організатор класного колективу:
-  сприяє забезпеченню умов для отримання учнями (вихованцями) освіти, розвитку їх здібнос­тей;
-   створює умови для організації змістового дозвілля, профілактики бездоглядності, правопору­шень, планує та проводить відповідні заходи;
 сприяє підготовці учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди;
 проводить виховну роботу з урахуванням вікових та індивідуально-психологічних особливос­тей учнів, їх нахилів, інтересів, задатків, готовності до певних видів діяльності, а також рівня сформованості учнівського колективу;
 координує роботу органів учнівського самоврядування, батьків та інших учасників навчально-виховного процесу.

Класний керівник має право на:

 відвідування уроків, позакласних занять у своєму класі;
-  внесення пропозицій про моральне та матеріальне заохочення учнів;
 ініціювання розгляду адміністрацією навчального закладу питань соціального захисту учнів;
 відвідування учнів за місцем їх проживання;
 вибір форми підвищення педагогічної кваліфікації;
 вияв соціально-педагогічної ініціативи, вибір форм, методів, засобів роботи з учнями.
 Класний керівник зобов'язаний:
 вибирати адекватні засоби реалізації завдань навчання, виховання і розвитку учнів;
 здійснювати педагогічний контроль за дотриманням учнями статуту і правил внутрішнього роз­порядку навчального закладу;
 інформувати про стан виховного процесу в класі та рівень успішності учнів;
 дотримуватись педагогічної етики, поважати гідність учня, захищати його від будь-яких форм фізичного, психічного насильства;
 своєю діяльністю стверджувати повагу до принципів загальнолюдської моралі;
 пропагувати здоровий спосіб життя;
 вести документацію, пов'язану з виконанням повноважень класного керівника.



ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТАЦІЇ, ЯКУ ВЕДЕ КЛАСНИЙ КЕРІВНИК

1.   Класний журнал.
2.    Особові справи учнів.
3.    Табелі успішності та відвідування занять учнями.
4.    План виховної роботи.
5.    Матеріали виховних годин, годин спілкування тощо.
6.    Розробки сценаріїв виховних заходів.
7.    Щоденники психолого-педагогічних спостережень за учнями, індивідуальної роботи з учнями.
8.    Протоколи батьківських зборів.
9.    Літопис  та презентація  класу, класний куточок.                             



ЗМІСТ РОБОТИ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА

1.   Вивчення учнів та їхніх родин (спільна робота з психологом та соціальним педагогом).
2.    Робота щодо створення учнівського колективу.
3.    Спільна робота з органами учнівського самоврядування.
4.    Робота з батьками, громадськістю.
5.    Організація виховної діяльності (пізнавальної, трудової, художньо-естетичної, суспільно-корисної, фізично-оздоровчої, організаторської).
6.    Індивідуальна виховна робота з різними категоріями учнів та їх батьками.

ОБОВ'ЯЗКИ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА ЩОДО ЗБЕРЕЖЕННЯ ЖИТТЯ І ЗДОРОВ'Я УЧНІВ

1.   Класний керівник несе відповідальність за збереження життя та здоров'я учнів під час навчально-виховного процесу.
2.    Забезпечує дотримання правил охорони здоров'я під час проведення виховних заходів.
3.    Організує вивчення учнями правил безпеки життєдіяльності відповідно до програми.
4.    Проводить інструктажі з техніки безпеки з учнями: вступний, поточні, додаткові, цільові.
5.    Здійснює контроль за дотриманням учнями правил внутрішнього трудового розпорядку навчаль­ного закладу.
6.    Проводить профілактичну роботу щодо запобігання дитячого травматизму різних видів.
7.    Терміново повідомляє адміністрацію навчального закладу про випадки дитячого травматизму.

8. Бере участь у розслідуванні причин нещасних випадків.

9.    Бере участь у заходах щодо усунення факторів, які призвели до дитячого травматизму.

ЦИКЛОГРАМА РОБОТИ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА

Щоденно:
-    з'ясування причин відсутності учнів на заняттях, фіксація пропусків у класному журналі;
-    бесіди з учнями, що запізнюються;
 організація чергування по класу;
-    індивідуальна робота з учнями;
-    контроль зовнішнього вигляду учнів;
Щотижня:
- проведення виховних годин та політінформацій;
 перевірка щоденників;
 проведення заходів у класі за планом роботи;
- робота з активом класу, організація діяльності органів учнівського самоврядування;
- контроль за виконанням доручень;
- організація прибирання закріпленого кабінету, території, пришкільної ділянки;
- робота з батьками;
робота із учителями, які працюють у класі;
- організація контролю за довідками про хворобу учнів класу.
Щомісяця:
-   проведення класних зборів;
-  проведення бесід;
  відвідування уроків учителів-предметників у своєму класі;
-   координація виховної роботи з класом;
-   проведення бесід із безпеки життєдіяльності.
Щосеместрово:
- тестування та анкетування учнів з метою вивчення індивідуальних особливостей учнів та аналізу розвитку учнівського колективу;
 оформлення класного журналу за підсумками семестру, складання звіту;
 заповнення табелів успішності;
 проведення батьківських зборів (за планом);
 аналіз виконання плану роботи, корекція плану виховної роботи;
 складання плану роботи на канікули;
 проведення відкритого виховного заходу;
 аналіз зайнятості учнів класу у позаурочних заходах, гуртках, секціях;
 аналіз роботи щодо профілактики травматизму серед учнів класу.
Щорічно:
-    складання плану виховної роботи;
 оформлення особових справ;
 оформлення соціального паспорту класу;
 робота з підручниками;
 написання характеристик (за необхідністю);
- аналіз літнього оздоровлення учнів;
 підготовка інформації для нагородження учнів за підсумками навчального року.
За необхідністю:
зустрічі з батьками;
 консультації у психолога, соціального педагога;
 відвідування учнів вдома;
 складання актів обстеження матеріально-побутових умов учнів, актів, проведення бесід та профілактичної роботи з батьками.

Немає коментарів:

Дописати коментар