Супровід учнів-членів МАН



Дослідницька робота з ученицями 8Б класу Новоархангельського НВК "загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - гімназія" Новоархангельського НВО №1


Мотивація чи експеремент?
       Знаючи, що дослідницька робота є випробуванням не лише для учнів, а й для вчителя-керівника дослідницької роботи, я спробувала згуртувати та обєднати до роботи відразу двох учениць. 
      Це була парна робота над спільною темою дослідження. Я вчинила це не стільки через результат, а лише для того щоб в парній роботі вони навчалися  як досліджувати один в одного, радилися, ділилися здобутою інформацією, спростовували або вдавалися до припущень і вчилися обробляти, аналізувати та синтезувати певний контент.
      Думаю, що мені вдалося досягти тієї мети, яку я ставила перед собою по віношенню до дослідниць. Звичайно вони працювали під моїм керівництвом і це було не просто, але вони показали наполеглевість і старання не тільки в рутинній підготовці, а й підчас захисту.






Під час районного етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН, секція "Англійська мова", 2014-2015 н. р.
Індивідуалізація навчання як основа  педагогічного супроводу обдарованої особистості.
Так як сучасне суспільство потребує розширення горизонтів світогляду молодого підростаючого покоління, то необхідним кроком є зняття мовного бар’єру. А саме володіння іноземною мовою на належному рівні.
Актуальність роботи з обдарованими учнями є очевидною. Такі діти є успішними в навчанні в школі, а з написанням дослідницької роботи вони стають мотивованими учнями і розуміють силу їхніх знань.

Попрацювавши з обдарованими ученицями 8 класу Суржко Юлією  та 9 класу Сухоярською Ольгою, я прийшла до висновку, що дослідницькі роботи потрібні не тільки талановитим учням, але й учителеві, який готовий підвищувати свій педагогічний та науковий рівень.
Значно ефективним початком написання дослідницьких наукових робіт вважаю 8 клас, бо  чим раніше ми, вчителі, розгледіли талановиту дитину, тим вірогідніше, що в ній не згасне полум’я жаги до знань.
Звичайно індивідуалізація навчання є основою мого педагогічного супроводу обдарованих особистостей.

Я сформулювала 6 базових кроків в супроводі написання  дослідницької роботи з обдарованою дитиною.

1.     Підібрати тему, предмет і об’єкт дослідження разом з учнем.
2.     Обговорити актуальність дослідження (Запитати в маленького науковця чим ця робота буде цікава йому особисто та іншим?)
3.      Скласти план і обговорити зміст роботи
4.     Визначити джерела інформації для роботи над дослідницькою
5.     Перевірка  чорнового варіанту роботи, редагування роботи за критеріями оцінювання, фінальне написання.
6.     Робота з написання тез по дослідницькій та вибір стилю презентації роботи
А тепер більш детально по кожному крокові.

Крок 1. Підбір теми, предмета і об’єкта дослідження

´ Першочергово обрати об'єкт дослідження  (твори Дж. К. Роулінг про Гаррі Поттера в жанрі фентезі) згідно інтересів та рівня знань талановитого учня та предмет дослідження (специфічна лексика жанру фентезі)
´  Формулювання теоретичного значення наукової роботи(дослідження особливої лексики  творів Дж. К. Роулінг про Гаррі Поттера)
´ Постановка основних завдань дослідження
( аналіз фантазійної лексики в книзі)

Крок 2. Актуальність наукової роботи

´ В чому полягає актуальність наукової роботи
´  Визначити основний зміст роботи (науковість, новизна, практичність і переконливість)
Крок 3. Скласти план і обговорити зміст роботи
´ Здійснити планування змісту роботи (титулка, зміст, вступ, розділ1, розділ 2, загальні висновки, список використанної літератури, додатки)

Крок 4. Джерела

´ Обговорити низку джерел для написання роботи, а саме додоткова наукова література, статті, попередні дослідницькі роботи та інші інет ресурси

Крок 5. Перевірка  чорнового варіанту роботи, редагування роботи за критеріями оцінювання, фінальне написання.

´ Перше написання це лише чорновий варіант. Проте це фактична робота з матеріалом дослідження, який отриманий шляхом суцільної вибірки. Важливо використовувати декілька методів, щоб робота була повною та багатогранною, а саме: аналіз, спостереження, аргументація, статистичний метод, словникова дефініція та багато ін.  
´ Потім настає стадія виправлення помилок в друкованому тексті. Цю роботу учень робить переважно сам, а науковий керівник виступає в ролі контролера і радника.
´ Останній етап зазвичай  вимагає культивації та ретельного уточнення. Це видалення невлучних абзаців в роботі, заміна новими.

Крок 6. Робота з написання тез по дослідницькій та вибір стилю презентації роботи

´ Робота пишеться українською, але презентується маленьким науковцем англійською. Демонструються знання англійської мови, дикторські навички та вміння виступати на публіці.
´  В презентації повинні бути розкриті найяскравіші моменти роботи, а також бути готовим захищати презентований матеріал англійською мовою.

Всі ці кроки я робила разом з моїми учнями. Спочатку заохотила їх до роботи, а далі допомагала, інструктувала, радила, вселяла в них впевненість і націлювала їх на успіх в цій роботі. Вінцем минулорічної роботи стала перемога учениці 8 класу Суржко Юлії ( вона посіла 3 місце на обласному конкурсі) та її цьогорічне навчання в Малі Академії в місті Кіровоград ( вона стала слухачем підготовчих курсів для написання дослідницької роботи).
Бажаю і Вам впевнено братись за такий вид індивідуальної роботи і мати таких талановитих вихованців.
Всім дякую за увагу!

















Немає коментарів:

Дописати коментар