Так як сучасне суспільство потребує розширення
горизонтів світогляду молодого підростаючого покоління, то необхідним кроком є
зняття мовного бар’єру. А саме володіння іноземною мовою на належному рівні.
Актуальність
роботи з обдарованими учнями є очевидною. Такі діти є успішними в навчанні в
школі, а з написанням дослідницької роботи вони стають мотивованими учнями і
розуміють силу їхніх знань.
Попрацювавши з обдарованими ученицями 8 класу Суржко Юлією та 9 класу Сухоярською Ольгою, я прийшла до висновку, що дослідницькі роботи потрібні не тільки талановитим учням, але й учителеві, який готовий підвищувати свій педагогічний та науковий рівень.
Значно
ефективним початком написання дослідницьких наукових робіт вважаю 8 клас,
бо чим раніше ми, вчителі, розгледіли
талановиту дитину, тим вірогідніше, що в ній не згасне полум’я жаги до знань.
Звичайно
індивідуалізація навчання є основою мого педагогічного супроводу обдарованих
особистостей.
Я сформулювала 6 базових кроків в супроводі написання дослідницької роботи з обдарованою дитиною.
1.
Підібрати
тему,
предмет і об’єкт дослідження разом з учнем.
2.
Обговорити
актуальність дослідження (Запитати в маленького науковця
чим ця робота буде цікава йому особисто та іншим?)
3.
Скласти план і обговорити зміст роботи
4.
Визначити
джерела інформації для роботи над дослідницькою
5.
Перевірка чорнового варіанту роботи, редагування роботи
за критеріями оцінювання, фінальне написання.
6.
Робота
з написання тез по дослідницькій та вибір стилю презентації роботи
А тепер більш детально по кожному крокові.
Крок 1. Підбір теми, предмета і об’єкта дослідження
´ Першочергово обрати об'єкт дослідження (твори Дж. К. Роулінг про Гаррі Поттера в
жанрі фентезі) згідно інтересів та рівня знань талановитого
учня та предмет дослідження (специфічна лексика жанру фентезі)
´ Формулювання теоретичного
значення наукової роботи(дослідження особливої лексики творів Дж. К. Роулінг про Гаррі Поттера)
´ Постановка основних завдань дослідження
( аналіз фантазійної лексики в книзі)
Крок 2. Актуальність наукової роботи
´ В чому полягає актуальність наукової роботи
´ Визначити основний
зміст роботи (науковість, новизна, практичність і переконливість)
Крок 3. Скласти план і обговорити зміст роботи
´ Здійснити планування змісту роботи (титулка, зміст,
вступ, розділ1, розділ 2, загальні висновки, список використанної літератури,
додатки)
Крок 4. Джерела
´ Обговорити низку джерел для написання роботи, а саме
додоткова наукова література, статті, попередні дослідницькі
роботи та інші інет ресурси
Крок 5. Перевірка
чорнового варіанту роботи, редагування роботи за критеріями оцінювання,
фінальне написання.
´ Перше написання це лише чорновий варіант. Проте це
фактична робота з матеріалом дослідження, який отриманий шляхом суцільної
вибірки. Важливо використовувати декілька методів, щоб робота була повною та
багатогранною, а саме: аналіз, спостереження, аргументація, статистичний метод,
словникова дефініція та багато ін.
´ Потім настає стадія виправлення помилок в друкованому
тексті. Цю роботу учень робить переважно сам, а науковий керівник виступає в
ролі контролера і радника.
´ Останній етап зазвичай
вимагає культивації та ретельного уточнення. Це видалення невлучних абзаців в роботі, заміна новими.
Крок 6. Робота з написання тез по дослідницькій та вибір стилю
презентації роботи
´ Робота пишеться українською, але презентується маленьким
науковцем англійською. Демонструються знання англійської мови, дикторські
навички та вміння виступати на публіці.
´ В презентації
повинні бути розкриті найяскравіші моменти роботи, а також бути готовим
захищати презентований матеріал англійською мовою.
Всі ці кроки я робила разом з моїми учнями. Спочатку заохотила їх до
роботи, а далі допомагала, інструктувала, радила, вселяла в них впевненість і
націлювала їх на успіх в цій роботі. Вінцем минулорічної роботи стала перемога
учениці 8 класу Суржко Юлії ( вона посіла 3 місце на обласному конкурсі) та її
цьогорічне навчання в Малі Академії в місті Кіровоград ( вона стала слухачем
підготовчих курсів для написання дослідницької роботи).
Бажаю і Вам впевнено братись за такий вид індивідуальної роботи і мати
таких талановитих вихованців.
Всім дякую за увагу!
Немає коментарів:
Дописати коментар